Merksteijn Porsche

Vandaag komt dus eindelijk de 1/18 versie, maar volgende week komt de 1/43 Minichamps versie van de Merksteijn Porsche uit. Klik hier om de Minichamps te bestellen.

Gelukkig heeft Arie, de BMW spaarder zijn vakantiegeld want de 1/18 Porsche wilt hij ook graag hebben!

Vreemd verhaal allemaal met de 1/18 Porsche, aangekondigd voor mei 2009 maar maandenlang geen info of vage verhalen van vertegenwoordiger van importeur. Dan als ik hem woensdag bel, is het nog steeds allemaal vaag. Later hoor ik van zijn collega dat ze dinsdag de modellen hebben binnen gekregen en aan het uitleveren waren. De vraag waarom ik ze dan niet kreeg (als goedbetalende klant, nooit een dag te laat) kreeg ik het antwoord dat mijn backorder compleet gewist was. Dat was dan ook meteen de reden van deze kinderachtige vertegenwoordiger (+- 45 jaar) om verschillende verzinsels door te geven. Bij mijn weten had ik alleen de La Storia serie bij hem gecancelled toen ze de prijzen omhoog deden. Dat heeft resultaat want ik bestel ze nu voor euro 5,50 per model minder. Dat schiet op als je er gemiddeld 60 per deel besteld en de gehele serie dan uit ongeveer 3360 bestelde modellen bestaat.

Enfijn, voor het gemak had hij dus maar mijn hele backorder gewist, inclusief de Merksteijn Porsches. Nooit een woord over gesproken dat ik de rest niet meer wilde afnemen.

Tja, getuige het feit dat ze niet zo lang geleden overgenomen zijn en ik hier en daar opvang dat het niet goed gaat met dat bedrijf zijn dit de soort praktijken die je doet als je NIET wilt verkopen.

De laatste Merksteijn Porsches die ze hebben worden vandaag bij mij bezorgd. Niet genoeg, komen vanzelf binnenkort wel weer nieuwe. Maar aangezien vaak bij reserveringen toch een hoop mensen niet meer op komen dagen, niet betalen, maandenlang het model laten staan.......kan ik nog wel even vooruit met wat ik heb. In korte tijd komen er toch weer nieuwe binnen.

Voor de geinteresseerden, geen idee wie, brengt Minichamps volgende week de 2007 Assen motor uit van Colin Edwards. Zelf ga ik deze niet bestellen en in de winkel zetten. Mocht er ergens iemand een grote Edwards fan zijn en misschien anti-rossi.......ik kan hem bestellen voor je!

Gisteravond heb ik nog op eurosport (via de kabel, terwijl die een maand geleden afgesloten zou worden omdat we overgestapt zijn naar Digitenne) de kwalifikatie van Le Mans gekeken. Wat een schitterende auto's rijden daar toch rond zeg! De Aston Martin van Joske is echt fantastisch! Leuk om weer een een raceklasse te zien met weinig politiek en gezeur in vergelijking met andere FIA kampioenschappen; WTCC, Formule 1, GP2, etc.

Zelfs bij IndyCar kan ik mer ergeren als Doornbos een tweede startplek "verovert" omdat er 2 mensen met de banden over een lijn rijden terwijl ze in hun ééntje aan het kwalificeren zijn. Wat een ramp zeg, wat een valsspelerij en wat een gevaarlijke situatie! Echt een reden om die personen achteraan het veld te laten starten! Het enige wat het opgeleverd had was dat kamp Doornbos stoere "quick-dutch-driver"-persberichten kon versturen dat Bobby D op de eerste startrij was gekwalificeerd terwijl hij eigenlijk gewoon vierde snelste was.





Merksteijn Porsche Merksteijn Porsche Reviewed by GPworld on juni 12, 2009 Rating: 5
Mogelijk gemaakt door Blogger.