Very groot !

Hallo lieve lezertjes, vandaag is de winkel tot 16.00 uur geopend, morgen gesloten en zaterdag 2 januari starten we weer opnieuw en zijn we weer normaal geopend.

Voor alle klanten van GPworld en de blog lezertjes een goede jaarwisseling gewenst en volgend jaar graag tot ziens in de winkel. (of vandaag nog)
Je kan 1/43 Formule 1 auto's sparen, je kan 1/18 auto's sparen. Maar je kan ook 1/6 auto's gaan sparen. We hebben eventjes een 1/6 Renault R29 in de winkel gehad. Als je die vergelijkt met het 1/18 model wat er naast staat kun je zeggen dat die 1/6 versie groot is. Misschien wel belachelijk groot. Ik heb zelf hier geen enkele vitrinekast waar die in zou kunnen passen.

Vandaag staat in de krant het bericht dat je vanaf 2010 verplicht als ondernemer moet ingeschreven staan bij Kamer van Koophandel. Ik betaal dus al een aantal jaren voor nop 45 euro per jaar voor niets, helemaal niets. Ik wist niet beter dan dat het altijd al verplicht was, zonde van het geld geweest. Wat krijg je voor 45 euro per jaar bij Kamer van Koophandel? In ieder geval een kwartaal krantje die ongelezen in de kliko verdwijnt en je komt in het handelsregister te staan.

Nu hebben ze GPworld bij gebrek aan specifieke branche ingedeeld bij zowel speelgoed en automaterialen. Beide niet echt van toepassing. Het gevolg is dat ik al jaren wordt bedolven onder de speelgoed, automaterialen en gereedschap aanbiedingen via telefoon, email en post.

Kortom, je betaald verplicht 45,- euro waarna de KVK je adres en contactgegevens doorverkoopt aan SPAM verspreiders. Ik heb al een keer gevraagd of ze mij niet kunnen uitsluiten om mijn contact gegevens door te geven aan derde maar dit was niet mogelijk.

Ik weet wel betere dingen om ieder jaar 45 euro aan te besteden.

Dan heb je ook nog jaarlijks de faktuur voor HBD (volgens mij Hoofd Branche Detailhandel) vereniging. Verplicht te betalen als je in detailhandel zit. Hoop kleine lettertjes, als je dan belt waar het voor is krijg je te horen dat vanuit die pot de algemene campagnes worden betaald zoals "brood er zit meer in", "Loop eens wat vaker naar binnen bij de kapper", en zo zijn er nog meer. Aangezien we ook daar 100 nog wat euro per jaar voor neer moeten leggen wordt het nu wel eens een tijd voor een "Formule 1 schaalmodellen, wie is er niet mee opgegroeid?" campagne op televisie.

Ook in 2010 zal er dus genoeg zijn om me aan te ergeren!

En dan hebben we ook nog Ecclestone. Wat wilt die man nou? Is het ouderdom of is zijn geld naar zijn hoofd gestegen:

30 december 2009: When asked by German newspaper Bild who he thought Schumacher's biggest rival in 2010 would be, Ecclestone replied: "There are several - [Lewis] Hamilton, [Fernando] Alonso... But I will say this now: Vettel will be the next world champion."

24 december 2009: "Forget about winning races - I have him on my bill for winning the championship," Ecclestone replied when asked if he thought Schumacher would be a winner next year.


Very groot ! Very groot ! Reviewed by GPworld on december 31, 2009 Rating: 5
Mogelijk gemaakt door Blogger.