Complete collectie Heinz Harald Frentzen
De laatste tijd worden er veel verzamelingen aangeboden. Mensen die stoppen met verzamelen. Mensen die geld nodig hebben. De laatste maanden meer als anders. Een hoop van deze mensen hebben ook ontzettend lef, of het kan ze gewoon niets schelen:
Zo zijn er een paar die in het verleden ingeschreven hadden op artikelen/ vooraf besteld. Dan niets meer laten horen, niet afnemen en ons met de spullen laten zitten. Dan zie je ze een jaar niet en vervolgens krijg je vrolijk een telefoon of een email dat ze gestopt zijn met verzamelen en of je hun collectie wilt overnemen. Dacht het niet!
Bijna iedereen waagt eerst een poging op marktplaats, dan verkopen ze de goede, zeldzame modellen en met de rest blijven ze zitten. Daarmee gaan ze dan de winkels langs. In de winkel of aan telefoon heb je dan voor de zoveelste keer een discussie of je wel of niet kwijt zal raken. Nee, alle modellen van Heinz Harald Frentzen heb ik geen behoefte aan. "Ja, maar niemand heeft ze compleet en heel zeldzaam, bla bla bla.
Als een Ferrari Formule 1 verzamelaar hier langskomt met alleen Rubens Barrichello modellen, dan weet je ook al dat de Schumacher modellen al verkocht zijn en hij de rest niet kwijtraakt.
Als je alle aanbieders mag geloven is alles altijd nieuw in de doos maar het is maar zelden dat de artikelen echt nieuwstaat zijn. Maar dat zie je al vaak bij advertenties: "nooit uit de doos geweest", om er vervolgens een foto's bij te plaatsen......uit de doos.
Dan hebben we het niet eens over de prijs. Dat zie je al op marktplaats. Van oorsprong betaalde je voor een Senna 1/18 in zo een beetje 1995, ongeveer 85 gulden. Wat bezielt deze mensen om ondertussen met een verkleurde doos en verkleurd model te proberen deze te verkopen voor 150 euro onder het idee van zeldzaam?
Terug naar de aanbieders. Iemand heeft motoren van Rossi verzameld en deze aangeschaft voor een bedrag tussen 75 en 90 euro. Dan leeft de gedachte dat ze dat hier gaan terug krijgen. Wat moeten we voor die prijs met tweedehands spullen waarvan de helft gewoon nog voor inkoopprijs te bestellen is? Nee, alleen in nieuwstaat, en alleen de interessante modellen geven we 25 euro voor. Niet genoeg? Dan marktplaats.
Kortom, uit bovenstaand verhaal kun je opmaken dat we eigenlijk dus helemaal niet meer wachten op verzamelingen. Een tweedehand winkel, een ruilwinkel of een bemiddelingsbureau, dat zijn we ook niet. De tijd van nu is dat mensen altijd de nieuwste spullen willen hebben. Diegene die nog een ouder missend model zoeken, die kijken eerder op ebay of internet als in een winkel.
En tot slot, als wij nee hebben gezegd tegen een verzameling. Dan krijg je vaak een vervolgvraag of je iemand weet in klantenkring die wel interesse heeft of mocht er nog iemand naar vragen dat je dan contact opnemen wilt. Uit beleefdheid is dan ons antwoord: we houden het voor je in de gaten. Houwdoe!!!
Zo zijn er een paar die in het verleden ingeschreven hadden op artikelen/ vooraf besteld. Dan niets meer laten horen, niet afnemen en ons met de spullen laten zitten. Dan zie je ze een jaar niet en vervolgens krijg je vrolijk een telefoon of een email dat ze gestopt zijn met verzamelen en of je hun collectie wilt overnemen. Dacht het niet!
Bijna iedereen waagt eerst een poging op marktplaats, dan verkopen ze de goede, zeldzame modellen en met de rest blijven ze zitten. Daarmee gaan ze dan de winkels langs. In de winkel of aan telefoon heb je dan voor de zoveelste keer een discussie of je wel of niet kwijt zal raken. Nee, alle modellen van Heinz Harald Frentzen heb ik geen behoefte aan. "Ja, maar niemand heeft ze compleet en heel zeldzaam, bla bla bla.
Als een Ferrari Formule 1 verzamelaar hier langskomt met alleen Rubens Barrichello modellen, dan weet je ook al dat de Schumacher modellen al verkocht zijn en hij de rest niet kwijtraakt.
Als je alle aanbieders mag geloven is alles altijd nieuw in de doos maar het is maar zelden dat de artikelen echt nieuwstaat zijn. Maar dat zie je al vaak bij advertenties: "nooit uit de doos geweest", om er vervolgens een foto's bij te plaatsen......uit de doos.
Dan hebben we het niet eens over de prijs. Dat zie je al op marktplaats. Van oorsprong betaalde je voor een Senna 1/18 in zo een beetje 1995, ongeveer 85 gulden. Wat bezielt deze mensen om ondertussen met een verkleurde doos en verkleurd model te proberen deze te verkopen voor 150 euro onder het idee van zeldzaam?
Terug naar de aanbieders. Iemand heeft motoren van Rossi verzameld en deze aangeschaft voor een bedrag tussen 75 en 90 euro. Dan leeft de gedachte dat ze dat hier gaan terug krijgen. Wat moeten we voor die prijs met tweedehands spullen waarvan de helft gewoon nog voor inkoopprijs te bestellen is? Nee, alleen in nieuwstaat, en alleen de interessante modellen geven we 25 euro voor. Niet genoeg? Dan marktplaats.
Kortom, uit bovenstaand verhaal kun je opmaken dat we eigenlijk dus helemaal niet meer wachten op verzamelingen. Een tweedehand winkel, een ruilwinkel of een bemiddelingsbureau, dat zijn we ook niet. De tijd van nu is dat mensen altijd de nieuwste spullen willen hebben. Diegene die nog een ouder missend model zoeken, die kijken eerder op ebay of internet als in een winkel.
En tot slot, als wij nee hebben gezegd tegen een verzameling. Dan krijg je vaak een vervolgvraag of je iemand weet in klantenkring die wel interesse heeft of mocht er nog iemand naar vragen dat je dan contact opnemen wilt. Uit beleefdheid is dan ons antwoord: we houden het voor je in de gaten. Houwdoe!!!
Complete collectie Heinz Harald Frentzen
Reviewed by GPworld
on
november 19, 2012
Rating: