Brexit vertragingen
We hebben inmiddels op dit moment drie dozen die vast staan in het traject vanuit Engeland naar hier. In december en Januari verstuurd aan ons. Twee dozen gevuld met boeken en twee dozen gevuld met jaaroverzichten op DVD en Blu Ray. Nee, transport vanuit Engeland is dramatisch. De andere kant op werkt ook niet vlotjes. Ik hoop dat de Brexit-voor stemmers nu apetrots en dolgelukkig zijn. Gek genoeg een vierde doos glipte er begin januari doorheen en konden we (tegen betaling) na 10 dagen op postkantoor ophalen.
We hebben de Engeland optie op onze eigen website verwijderd en versturen geen modellen die kant op (in ieder geval niet zolang dit douane systeem veranderd). We zijn daarin niet de enigen getuige de vele klachten van Engelse consumenten die op social media te vinden zijn. Dan zijn er simpele zielen die het allemaal beter weten en webshops die niet meer opsturen naar Engeland bestempelen als lui. Waarschijnlijk dezelfde figuren die zonder na te denken voor Brexit hebben gekozen......
Zoals bekend hebben we GLS als transportpartner met gunstige tarieven. Deze rijden vanwege de Brexit niet eens meer naar Engeland (die zien de bui ook hangen om elke dag met trailers vol een file te vormen bij douane). Met DPD is overigens de Engeland optie ook verdwenen.
Voor Engeland zouden we dan naar het postkantoor moeten en sowieso veel meer moeten betalen (wat je dan ook weer doorbelast een de klant). De post geeft alleen betere prijzen aan de écht grote afnemers. Daar begint het al mee. Iemand die uit Engeland besteld zou het artikel zonder BTW bij ons moeten kopen. Buiten de hele papierwinkel die je moet doen als je een model verkoopt moeten we in Engeland een BTW nummer aanvragen en daar ook belastingaangiften gaan doen want bij bestellingen tot 135 pond moeten wij BTW rechtstreeks afdragen aan Engeland. Boven de 135 pond moet de klant dat zelf betalen. Erg omslachtig en hoe krijg je dat ingevuld in een webshop?
Verder staat zo een doosje 4 weken ergens bij douane in de wachtrij want ze kunnen het helemaal niet aan en vervolgens als model met schade aankomt of de klant ziet een vlekje en wilt retour sturen....ben je weer dezelfde tijd kwijt mét hogere kosten en de invoerkosten krijg je dus niet terug en moet je dus ook weer opnieuw betalen. Door de vertragingen ga je natuurlijk wel steeds de vragen krijgen wanneer ze nou zullen ontvangen. Net zoals wij steeds navraag doen over onze dozen die vast staan. Erg vervelend allemaal,
Geen opmerkingen:
Reageren: