Button wordt kampioen

Jenson Button wordt dit jaar kampioen. Getuige het AutoCourse boek van 2009-2010 die in December dit jaar gaat uitkomen. Traditiegetrouw zetten zij de kampioen op de cover. Zij kunnen het weten want ondertussen is er behoorlijk wat ervaring daar aanwezig, dit is namelijk het 59ste jaarlijkse boek van AutoCourse, dus ja helemaal vanaf het begin van de Formule 1 komen deze jaarboeken al uit. Ik heb er ooit aan gedacht om deze boeken te sparen, alleen hoe verder je teruggaat hoe duurder en zeldzamer deze boeken zijn. Het jaar 1979 kost in goede staat al vlug ongeveer 400 euro. Ik wil niet eens weten wat 1950 dan zou kosten.

Wat ik persoonlijk denk........ja Button gaat het worden. Dit is zijn enige kans want volgend jaar is de technische voorsprong van BrawnGP weg en waarschijnlijk is dan ook de inhoud van de BrawnGP portemonee weg. Button zelf rijdt eigenlijk foutloos en haalt elke race het maximum eruit terwijl de Red Bull jongens wat meer fouten maken. We zullen het gaan zien!

Gisteren ging de telefoon. Tringggg. Een vrouw aan de bel die vraagt of ik tijd heb. Normaal gesproken gaan dan de alarmbellen al af want dat betekent een lulverhaal over goedkope energie of telefoonrekening, kranteabonnement of andere flauwekul. Nee het is wat anders. Een bejaardentehuis in Noordenveld (Ik weet niet eens waar het ligt) wil die 100 jarigen trakteren op een uitje waarvoor ze een bus moeten huren. Nu hebben ze geen budget voor de bus maar zouden ze graag gesponsord willen hebben en daarom is ze gaan rondbellen naar middenstanders die wel hun portemonee zouden trekken. Je bent immers ondernemer dus dan is het de bedoeling dat je je verdiende geld onder het mom van reclame maar weg moet geven. Mijn antwoord bestond uit drie letters. ( en het was geen JA! ) Daarop volgde een discussie van die tante die blijkbaar naast pampers van die oudjes te verwisselen ook een marketingcursus had gevolgd want ik was fout bezig want dit was goede reclame.

Wat was dan de reclame? Ik zou gemeld worden in de maandelijkse nieuwsbulletin van het bejaardentehuis. Zou ik daar echt meer schaalmodellen door gaan verkopen? Is die club van 100-jarigen mijn doelgroep? Zie je die al achter de rollator lopen in een McLaren sponsor T-shirt en bijhorende pet?

Nogmaals kwam het antwoord van de marketing deskundige: naamsbekendheid ! Nog steeds lukte het mij niet om een link te maken tussen de naamsbekendheid bij het bejaardentehuis in Noordenveld en daadwerkelijk meer te gaan verkopen. Maar het zou wel aan mij liggen, ik ben dom en weet niet zoveel van marketing af als die vrouw.

Mens, wil je geld hebben? Neem een krantewijk. Zoek een pooier. Laat je vertroetelen door een loverboy. Vraag subsidie. Maakt niet uit.....maar svp geen gebedel omdat ik toevallig winkelier ben!

Button wordt kampioen Button wordt kampioen Reviewed by GPworld on augustus 20, 2009 Rating: 5
Mogelijk gemaakt door Blogger.