Teleurstellend einde van mooi project

De laatste twee weken ben ik constant bezig geweest met de Graton Studios in Belgie waar de strip Michel Vaillant vandaan komt. Twee weken geleden kreeg ik een aanvraag om 2500 stuks te leveren van dossier Chevrolet. (Bij succes van aktie kunnen het er 10000 worden) De bedoeling was dat deze verspreid zouden gaan worden onder de 100 Chevrolet dealers in Nederland. Echter, bij het distributiebedrijf van Graton, Dupuis waren er nog maar 900 op voorraad (orginele oplage is 2500 stuks). Nu al twee weken bezig om via Dupuis/ Graton een prijs te krijgen voor een hertuitgave. Een kleine oorlog veroorzaakt tussen Dupuis en Graton omdat Dupuis hier niet tussen mag zitten van Graton. Daarna twee weken lang valse beloften, antwoordapparaten en niet aanwezig verhalen vanaf Graton terwijl de tijd doorliep voor de eindejaars aktie.

Bij de Nederlandse mentaliteit werkt dat toch anders bij een grote order. Je hebt in een mum van tijd een offerte en er wordt 100% aan meegewerkt. Bij Graton niet. Na twee weken heen en weer mailen/ bellen zijn we nu op het punt beland dat zij maar liefst 51 dagen nodig hebben om een bestaand album te herdrukken. Als ik nu van de week 25000 folders wil laten drukken, heb ik ze eind van de week in huis. Maar een stripboek waarbij de opmaak al bestaat, niets aan veranderd hoeft te worden, duurt 51 dagen. Gisteren werd het eigenlijk nog gekker dat ze ook niet willen dat een webmaster? (GPworld) er tussen zit. (ondanks dat de helft al aanbetaald is) Dat ik sinds 2004 de meeste albums verkoop in de Benelux maakt ze ook niet uit. Sinds 2004 zijn er bijna 2000 albums hier over de toonbank gegaan, alleen maar Michel Vaillant en dossiers. Na twee weken heen en weer bellen komen ze er dus achter dat ze niet willen dat ik er tussen zit.

Op dit moment gaat de hele Chevrolet aktie vanwege tijdgebrek niet door door de stugge houding van Graton wat voor iedereen jammer is. In plaats van even druk te maken over deze grote verkoop maken ze zich daar alleen maar druk om de rechten mbt gebruik van de naam Michel Vaillant bij de Chevrolet aktie en nog erger dat mijn website
http://www.michelvaillant.nl/ niet wordt gewaardeerd en ik dus binnenkort stop zet. Je mag van Graton wel albums verkopen, maar niet teveel lijkt het. Je bent in staat om wat ik heb staan van Vaillant in de hens te steken maar het is helaas een stukje van mijn eigen brood. Dus na alle inzet ontzettend jammer maar nu kan ik weer gaan concentreren op de normale gang van zaken.

Schaalmodellen:
Via Minichamps is nu de officiele foto uitgekomen van Jenson Button's Melbourne uitvoering in de schaal 1/43 welke nog voor het eind van dit jaar hopelijk hier in Nederland zal verschijnen. Klik hier om te bestellen.
Als we geluk hebben komt hier in Nederland ook nog voor het eind van het jaar de 1994 Volvo 850 Estate uit van Jan Lammers in de schaal 1/43 geproduceerd door HPI Models. Racen met een station, moet niet veel gekker worden! Klik hier om te bestellen.

Vandaag of morgen komt er nog het één en ander van Valentino Rossi 1/12 van Minichamps binnen. Geen nieuwe artikelen maar meer een herbewapening voor de kerstaankopen.

True Scale Miniatures welke dus de Tyrrell 6-wielers in de schaal 1/43 zullen uitbrengen komen misschien ook met de Tyrrell 6-wieler in de schaal 1/18. Er wordt regelmatig om deze auto in de schaal 1/18 gevraagd dus laten we hopen dat dit gerucht waar is. Verbeter me als ik het niet correct heb, maar bij mijn weten is deze 6-wieler ook nooit geproduceerd in de schaal 1/18.

Binnenkort komt voor de liefhebbers ook in de winkel de 2009 Jenson Button 1/2 helm met Monster reclame. Dus geproduceerd door Bell Sports Model. Het verschil met de eerste uitvoering is Monster reclame bovenop de helm en een andere viziersticker. Omdat dit de tweede uitvoering gaat worden van de 1/2 2009 Button Helm heb ik er maar een paar besteld. Dus op=op en wie niet weg is, is gezien. Mail bij interesse.
Teleurstellend einde van mooi project Teleurstellend einde van mooi project Reviewed by GPworld on december 09, 2009 Rating: 5
Mogelijk gemaakt door Blogger.