Om kwaad van te worden

GPworld heeft een winkel en een internetshop. We zijn dan ook officieel bij alle instanties ingeschreven. Dom natuurlijk want dan krijg je ineens de meest gekke rekeningen omdat je een winkel hebt. Er zijn momenten dat je denkt, we zetten een bankstel en een salontafel in de winkel en noemen het verkoop aan huis. "We hebben helemaal geen winkel, dit is mijn woonkamer en die mensen die hier binnen komen zijn gewoon vrienden waarvan ik de naam niet weet". Aangezien we boven de winkel wonen, kunnen we de winkelruimte omtoveren tot saloon.

Heffing 2011 van HBD, Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Euro 79,00. Ik kan die euro 79,00 net zo goed doorspoelen want dan zie je er evenveel voor terug. Je hebt een winkel, dus verplicht betalen. Nu heb ik een paar jaar geleden eens contact opgenomen, waar ik eigenlijk voor betaal. Dan krijg je het belachelijke antwoord te horen dat vanuit die heffing reclamecampagnes worden betaald zoals: "Kip het lekkerste stukje vlees", "Loop eens wat vaker naar binnen bij de kapper". Dat soort algemene campagnes. Maar een campagne op tv "Race eens wat vaker naar een modelautowinkel" willen ze niets van weten.

Maar liefst euro 79,00 en een hoop ergenis voor die onzin. In totaal moeten er 29 kleine Maisto Rossi motortjes voor verkocht worden om alleen maar het HBD te kunnen betalen.

Volgens de bijgevoegde folder krijg ik wel gratis brache gegevens tot mijn beschikking. O? Zijn er geen cijfers beschikbaar van schaalmodellen branche? Krijg ik dan korting? Ook helpt het HBD met gesprekken met de gemeente over de bereikbaarheid. Nou, ik wil eigenlijk wel een rechtstreekse snelweg richting GPworld.

Dat laatste zal wel niet zo heel snel te realiseren zijn, dus jullie moeten het voorlopig doen met die provinciale weg, ook op Hemelsvaartdag, geopend van 13.00 - 17.00 uur.
Om kwaad van te worden Om kwaad van te worden Reviewed by GPworld on juni 01, 2011 Rating: 5
Mogelijk gemaakt door Blogger.